ABC.es

laGuíaTV

patrocinado por .

«La guerra dels minisúpers a la Xina »

Programacion TV

La guerra dels minisúpers a la Xina
Información:
Descripción:

60 minuts mostra, en l'últim dels reportatges emesos en el context de la programació especial del canal 33 "D'aquí i d'allà", la lluita de tres cadenes de minisupermercats per aconseguir la supremacia a Xangai i, també, a la resta de la Xina.
Aquest país s'està convertint en el mercat més gran i més competitiu del planeta. L'any 2001, la Xina va entrar a formar part de l'Organització Mundial del Comerç. Al cap de tres anys, el 2004, el país ja va obrir el mercat del comerç a les empreses estrangeres. Permetent l'entrada d'inversors estrangers, la Xina volia estimular el seu mercat interior, que és immens.
Anomenada "la fàbrica més gran del món", ara la batalla a la Xina consisteix a dominar el mercat dels consumidors. A Xangai, una ciutat que és un banc de proves gegant per aquest gran experiment, la cursa per controlar aquest sector del mercat l'encapçalen les cadenes de minisupermercats Lawson, de capital japonès, i Family Mart, de capital taiwanès i la segona cadena al món de minisúpers. Totes dues han decidit recórrer a mesures extraordinàries per conquerir el mercat o, més específicament, el seu rival Hao De, cadena propietat de l'Estat i que ja compta amb més de 1.000 botigues al país i prop de 9.000 treballadors.
En resum, el reportatge ofereix una mirada en profunditat a la batalla ferotge i a la competència desmesurada entre cadenes de minisúpers estrangeres i cadenes estatals que s'està lliurant avui en dia a la Xina.

Valoración:

1 2 3 4 5

(1 votos)

Comentarios

Comentarios